Jumaat, 25 Januari 2013

Cinta hingga ke Syurga

B : Awak buat ape tuh?
G : Tak, ade buat pape.
B : Awak sehat? Get ready lagi stu bulan kita nak di ijabkabul. Amin InsyaAllah.
G : Betul ke? Alhamdulillah amin.
B : Terima kasih awak sudi tunggu saya, saya terharu dah 12 tahun saya bersama awak kenali awak. Now, saya nak awak dengan halalnya.

G : Thanks awak *nangis*

Sehari sebelum dijab kabul , G masuk hospital kerana mendapati mendapat kanser hati yang teruk sekali. Terlambat untuk diselamatkan. B pergi ke unit rawatan rapi ICU melihat bakal isterinya terlantar tanpa kata. Bibirnya pucat, kuyu mukanya, badan dah nak naik puteh kebiruan. B mendekati G duduk sisi katil G. G seolah-olah ingin bercakap tetapi tak boleh. B buat pertama kalinya menangs untuk perempun bakal miliknya. Keluarga menangis sebak melihat keadaan G dn B.

B : Awak, kuat kan semangat tolonglah awak. Saya mohon. Makcik, pakcik saya mohon waktu sekarang saya ingin menikah dengan anak makcik dan pakcik.
M : Baiklah makcik izinkan.
B : Awak, kita menikah ea. Selagi kita x bernikah, macam mane saya nak sapukan air mata awak dengan tpak tngan saya sendri.

Tok kadi smpai di ICU...

Aku terima nikahnya…….

B mengucup umbun-umbun isterinya penuh syahdu, apabila B melihat G mengalirkan air matanya dan tiada lagi nafas untuknya. B hanya mampu menahan sebak yang amat sangat. B mengucapkan 2 kalimah syahadah kepada isterinya. B berbisik kepada isterinya “Sayang, kita dah kahwin sayang. Terima kasih isteriku, tunggu abang di pintu syurga ya sayang. Sayang anugerah terindah abang di dunia ini. Sayang, lain kali jangan rahsiakan penyakit sayang ok nnti abang merajuk dengan sayang tau, assalamualaikum cinta sejatiku" B kucup dahi isterinya dan tangan..
Sedih gila :'(

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...